Jak zdobywać nowych pracowników?

O dobrego specjalistę na rynku pracy jest coraz trudniej. Aby go pozyskać, należy zacząć o niego walczyć już przy tworzeniu ogłoszenia o pracę. Zdecydowanie trzeba się przy tym umieć wyróżnić, ponieważ na portalu z ofertami obok naszej może znajdować się jeszcze kilkadziesiąt tysięcy innych. Jak zatem stworzyć idealne ogłoszenie, które zainteresuje możliwie największą liczbę kandydatów?

Przeglądając portale z ofertami pracy, nietrudno zauważyć, że większość z nich jest do siebie podobna. Zarówno pod względem formy, jak i treści. Przykładem na powielanie standardów jest informacja o oferowanych benefitach wszędzie beznamiętnie wymieniana od myślników: „karta multisport oraz opieka zdrowotna”. Nawet, jeśli nie mamy do zaoferowania bardziej oryginalnych świadczeń pozapłacowych, to zawsze możemy ładniej je opisać, np.: „zadbamy o twoją kondycję i zdrowie, zapewniając ….”. Jeśli z kolei chodzi o nasze wymagania odnośnie przyszłego pracownika, to należy je opisywać konkretnie i jak najbardziej prosto. Zamiast zatem stosować modne sformułowania w języku angielskim np. „customer service specialist”, lepiej użyć polskiego odpowiednika „specjalista ds. obsługi klienta”. Kandydat będzie miał wtedy czarno na białym opisaną wizję swojego przyszłego stanowiska. Kolejnym nadużywanym frazesem jest sformułowanie „możliwość rozwoju”. Niestety to, mówiące wszystko i zarazem nic, stwierdzenie nie przyciągnie w żaden sposób potencjalnego pracownika, ani też nie wyróżni naszej oferty spośród pozostałych. Osoba szukająca pracy chciałaby wiedzieć, co rzeczywiście może osiągnąć w naszej firmie. Dlatego warto w tym miejscu wymienić konkretne szkolenia, na które pracownik może liczyć, a także zarysować w skrócie jego ścieżkę kariery. W ofercie powinny się również znaleźć konkretne informacje odnośnie lokalizacji firmy oraz godzin pracy. Mają one bowiem nierzadko bezpośredni wpływ na podjęcie decyzji o aplikowaniu na dane stanowisko. Co jeszcze?

Koniecznie zamieść informację o wynagrodzeniu, najlepiej ujętym w widełki. Zaoszczędzi to czas zarówno rekruterom, jak i samym kandydatom, o ile zdarzą się tacy, którzy aplikują na ofertę bez podanych warunków płacowych. Wyniki badania „Candidate Experience 2017” jasno pokazują bowiem, iż 43% szukających pracy, oczekuje informacji o zarobkach w ogłoszeniu. Aby przyciągnąć uwagę młodszej kadry pracowniczej, należy zwrócić uwagę również na stronę wizualną oferty. Zawsze warto zamieścić w niej grafikę, która odda to, czego nie uda się ująć w słowa. Tutaj też pojawia się kwestia personalizacji. Formułując ogłoszenie, powinniśmy mieć na uwadze, do jakiej grupy wiekowej docelowo chcemy dotrzeć. Innym językiem bowiem będziemy pisać do osób zaraz po studiach, a inaczej do osób w średnim wieku, które posiadają już spore doświadczenie zawodowe.

Niezależnie jednak od wszystkich rad, po napisaniu ogłoszenia, warto przeczytać je ponownie i wczuć się w rolę osoby szukającej zatrudnienia. Jeśli poczujemy, że chcielibyśmy aplikować, to znaczy, że udało nam się stworzyć naprawdę dobrą ofertę.

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *