HR-owcy HR-owcom

Na co dzień to właśnie dział zarządzania zasobami ludzkimi dba o to, żeby członkowie organizacji poznali swoje mocne strony i rozwijali kompetencje z nimi związane. Jednak zespół HR-owy nie jest w stanie jednocześnie zorganizować i uczestniczyć w zorganizowanym dla siebie programie rozwojowym. Poza tym, do rzetelnej oceny potrzebny jest ktoś z zewnątrz. I tu przychodzi z pomocą Development Center.

Centrum rozwoju dla HR-u

Development Center jest metodą dobrze znaną osobom zajmującym się zarządzaniem zasobami ludzkimi. Pozwala ona na poznanie mocnych stron charakteru oraz talentów uczestnikom badania. Jednak dla specjalistów ds. HR oraz HR Business Partnerów istnieje specjalna wersja tej metody stworzona przez Dave’a Ulricha. Podstawową jej ideą jest integrowanie działań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi z procesami biznesowymi, które powinno prowadzić do realizacji założeń biznesowych i poprawy wskaźników o tym świadczących. Chodzi tutaj głównie o optymalizację kosztów związanych z zatrudnianiem i odpowiednim przydzielaniem kadry do zadań. Dzięki tak przeprowadzonym badaniom pracownicy HR-u są w stanie odkryć, w jakiej dziedzinie zarządzania ludźmi powinni się doskonalić, a przez to jak być lepszymi pracownikami.

Krok dalej

Jednak chcąc bardziej zadbać od dział HR, można pomyśleć o HR Advancement Camp. Jest to seria rozwijających zajęć, która zwykle prowadzona jest w formie wyjazdowej, dzięki czemu bieżące problemy nie przeszkadzają uczestnikom w pełnym skupieniu się na własnym rozwoju. Warsztaty te składają się z wielu zadań, które są studiami przypadków prawdziwych sytuacji biznesowych. Skonstruowane one są tak, by uczestnicy mogli pracować zgodnie z założeniami modelu Ulricha, czyli analizować je pod kątem zasobów ludzkich, a jednocześnie maksymalizować wydajność procesów biznesowych. Dodatkowo osoby korzystające z tych warsztatów mają szansę zagrać w grę strategiczną, gdzie mogą wcielić się w rolę szefa działu zarządzania zasobami ludzkimi. Tam widzą na własne oczy, jak zmieniają się zyski firmy, zależnie od akcji HR-owych, które wpływają na motywację pracowników, skuteczność rekrutacji i zadowolenie klienta. Na koniec takiego wyjazdu, osoby uczestniczące w nim dostają informację zwrotną od doświadczonego asesora, co pomaga im kierować swoją dalszą karierą tak, aby zajmowali się tym, do czego mają najlepsze predyspozycje.

Możliwe, że dział HR sam upomni się o dofinansowanie takiej aktywności. Jednak warto, żeby podobna inicjatywa wypłynęła ze strony kadry zarządzającej. Jak wiadomo bowiem dobry dział HR, to sprawniej działający biznes.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *