Współpraca z agencjami rekrutacyjnymi – 5 największych mitów

Rozważając zlecenie rekrutacji zewnętrznej agencji, warto brać pod uwagę zarówno argumenty za, jak i przeciw. Najlepiej zasięgnąć rady tych, którzy z podobnych usług już korzystali. Natomiast zdecydowanie lepiej nie sugerować się krążącymi w internecie opiniami, które z reguły mijają się z prawdą. Dziś obalamy 5 największych mitów na temat współpracy z firmami rekrutacyjnymi.

rekruterTrzeba wydać dużo pieniędzy

Wiele osób błędnie zakłada, że zlecenie rekrutacji specjalistom z zewnętrznej firmy generuje znacznie większe koszty niż rekrutacja przeprowadzana przez pracownika wewnątrz przedsiębiorstwa. Porównując jednak wydatki, sceptycy zapominają, że należy wziąć pod uwagę nie tylko koszty publikacji ofert pracy, ale również  wynagrodzenie pracownika, który będzie wykonywał dodatkowe obowiązki. Warto przy tym pamiętać, że podstawowe zadania, którymi do tej pory zajmował się pracownik, mogą zostać zaniedbane. Największym zaś kosztem będzie dla nas rekrutacja zakończona niepowodzeniem, o co nietrudno, jeśli nie zatrudniamy osoby odpowiednio przeszkolonej i doświadczonej w procesie pozyskiwania pracowników.

Ogłoszenie o pracę i pracownik zaraz będzie!

Te czasy minęły bezpowrotnie. Przy tak niskiej stopie bezrobocia odnalezienie odpowiedniego kandydata na dane stanowisko staje się coraz trudniejsze. Samo ogłoszenie na pewno nie wystarczy, jest jedynie podstawą do rozpoczęcia długiego procesu rekrutacyjnego. Tymczasem firmy rekrutacyjne dysponują gotowymi bazami kandydatów, gdzie mogą odszukać osoby najbardziej pasujące do stanowiska, które chcemy zapełnić. Taka metoda poszukiwań nazywa się direct search i jest znacznie szybsza i bardziej efektywna, zwłaszcza jeśli chodzi o rekrutację specjalistów. 

Nie będziesz mógł kontrolować procesu rekrutacyjnego

Wielu pracodawców myśli, że po zatrudnieniu firmy rekrutacyjnej, nie będzie miało wpływu na wybór kandydatów. Tymczasem ktoś, kto zleca rekrutację ma najwięcej do powiedzenia. To pracodawca określa wymagania i wraz ze specjalistami z agencji tworzy profil pożądanego pracownika. Na każdym etapie rekrutacji, zleceniodawca ma w nią wgląd, dzięki raportom przesyłanym na bieżąco przez rekruterów. Na koniec zaś ostateczna decyzja o zatrudnieniu danej osoby również należy do niego.

Jesteśmy za małą firmą na zatrudnianie agencji

To właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa są gównymi klientami agencji rekrutacyjnych. Duże firmy posiadają z reguły własne wewnętrzne działy HR, więc rzadziej korzystają z pomocy specjalistów z zewnątrz. Jeśli w Twojej firmie nie ma osób dedykowanych do poszukiwania nowych pracowników, to nie zastanawiaj się nad zleceniem rekrutacji ekspertom. 

Agencja źle wybierze

Wiele firm obawia się, że ktoś spoza przedsiębiorstwa, nie znając jego specyfiki, zrekrutuje nieodpowiednią osobę. Jednak nie jest to możliwe. Po pierwsze agencja przed procesem rekrutacji tworzy ze zleceniodawcą profil idealnego kandydata, a po drugie korzysta ze sprawdzonych i profesjonalnych narzędzi rekrutacyjnych. Oczywiście ogromną rolę odgrywa doświadczenie, ale możemy to kontrolować i wybrać tę agencję, która od wielu lat zajmuje się rekrutacją w naszej branży.

 

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *