Ambasadorowie firmy

Lojalność pracowników to czynnik, który jest dziś w cenie. Pracownicy identyfikujący się z wartościami firmy oraz wnoszący wkład w jej rozwój są siłą, która przyciąga do organizacji kandydatów. Pracownik może bowiem być najlepszym ambasadorem firmy. Aby tak się stało niezbędne jest zarządzanie przedsiębiorstwem, które skoncentrowane jest na trosce o dobro pracowników.

Pracownik może być wartością samą w sobie – to on bowiem gwarantuje sukces na wielu płaszczyznach. Aby związać go z firmą nie wystarczy jednak tylko czynnik finansowy, który dziś stanowi absolutny standard. Ograniczenie się jednak wyłącznie do wysokiej pensji może spowodować iż niedocenieni pracownicy wysokiego szczebla stracą motywację i odejdą do firmy, która zdecyduje się zaoferować im więcej.

Tym więcej może być połączenie odpowiednio wysokich zarobków z szeroką ofertą benefitów i świadczeń pozapłacowych. Chodzi jednak nie tylko o roczne premie czy nagrody za wyniki, czy karta multisport – dziś tym więcej jest rozbudowany system motywacyjny. W jego skład standardowo wchodzą takie elementy jak cykliczne wyjazdy integracyjne, karnety na siłownię, fitness, basen czy też organizowanie zajęć sportowych przez pracodawcę. Dobrze widziane są takę bilety do kina, teatru na koncerty, świadczenia w prywatnych gabinetach lekarskich itp. Nie mniej istotne są także szanse na rozwój – organizacja szkoleń czy kursów lub opłacanie uczestnictwa w nich.

Aby jednak pracownika związać z firmą na dłużej potrzebna jest kultura organizacyjna firmy, która skupiona będzie na tworzeniu atrakcyjnego wizerunku. Choć działa ona przede wszystkim na zewnątrz, tj. koncentruje się na potencjalnych pracownikach i kandydatach do pracy, których dobra opinia przyciąga, umiejętny employer branding skierowany jest także do wewnątrz. Jej celem jest kreowanie takiej atmosfery, która zapewnia pracownikowi możliwość rozwoju w przyjaznej, wspierającej atmosferze.

To co jednak wynika z najnowszego Raportu Płacowego Wiosna 2017 opublikowane przez firmę konsultingową AG TEST HR, firma dobrze zorganizowana i biorąca pod uwagę potrzeby pracowników to taka, w której jasno i precyzyjnie zdefiniowany został system awansów oraz ścieżki kariery. To właśnie brak wiedzy na temat możliwości rozwoju zawodowego jest przyczyną wielu przypadków odejść pracowników, którzy narzekają na komunikację wewnętrzną.

Ta ostatnia bowiem nierzadko prowadzi także do zmniejszenia wydajności pracowników, którzy są demotywowani przez niedostateczną wiedzę na temat efektów swojej pracy, nieporozumienia czy wręcz konflikty.

Aby firma odniosła sukces potrzebuje ludzi. Ludzi, którzy będą jej wizytówką, i którzy śmiało i szczerze zaangażują się w budowanie jej wizerunku i przyciąganie innych, dobrych pracowników. I właśnie dlatego wszystkie działania organizacji muszą zaczynać i kończyć się na pracowniku.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *