Jak sprawić, by nasza zakładka „kariera” była atrakcyjniejsza?

Wielu nowych pracowników zanim do nas trafi, „prześwietla” naszą firmę w Internecie. Jednym z ważniejszych punktów, które sprawdza jest zakładka „kariera”, dlatego powinniśmy się na niej skupić i sprawić, by była dla nich jak najbardziej atrakcyjna.

Sprostanie oczekiwaniom

Zanim zaczniesz tworzyć zakładkę, to zrób dokładne rozeznanie rynku i dowiedz się, czego szukają tam potencjalni kadnydaci do pracy. Według firmy Pracuj.pl ok 66% osób informacji o pracodawcy szuka w tejże właśnie zakładce. Szukanymi informacjami m.in. są wysokość zarobków, czy też opis atmosfery panującej w pracy.

Kwestie finansowe

Ważną kwestią jest to, aby nasi przyszli pracownicy mieli pewność, że wynagrodzenie jakie jesteśmy w stanie im zaoferować będzie dla nich satysfakcjonujące. Częstym celem sprawdzania przez użytkowników zakładki „kariera” jest znalezienie właśnie informacji o zarobkach. Kwestia ta powinna być widoczna, lecz nie powinna być zbyt bardzo eksponowana. Dobrym pomysłem jest podanie po prostu widełek finansowych. Motywującą sprawą  mogą stać się oryginalne benefity. Można zamiast tych najbardziej popularnych tj. kart multisport, zaoferować przyszłym pracownikom różne kursy podnoszące kompetencje, bądź wyjazdy integracyjne.

Work-life-balance

Firmy często idą drogą tradycyjnej autoprezentacji firmy i piszą poematy pełne pięknie brzmiących obietnic. Nierzadko jednak potencjalni pracownicy pozostają nieufni wobec pełnych truizmów i samouwielbienia tyrad. Dlatego warto przybliżyć naszą firmę, nagrywając film wideo, gdzie pokazany będzie codzienny dzień pracy i przedstawienie paru pracowników, którzy powiedzą własnymi słowami, jak to wygląda. W zakładce można też zamieścić zdjęcia będące dokumentacją wyjazdów integracyjnych, dzięki czemu kadnydat naocznie przekona się, jaka atmosfera panuje w firmie i na co może liczyć, aplikując właśnie do nas.

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *