Employer Branding – bez niego w roku 2018 ani rusz!
Jakie trendy na rynku pracy będą obowiązywać w roku 2018? Według ekspertów, nastąpi kontynuacja tego, z czym mieliśmy do czynienia do tej pory: zmian na lepsze dla pracowników. Firmy, które chcą w tym roku zatrudniać, będą musiały dostosować się więc do tej nowej (choć istniejącej już od jakiegoś czasu) rzeczywistości. Z pewnością pomogą w tym dobrze przemyślane działania employer brandingowe.
“Must have” każdej firmy
Rynek pracownika już na dobre wdarł się do polskiej rzeczywistości. Firmy, które niegdyś mogły przebierać w kandydatach, dziś same stają się obiektem wyboru – to potencjalny pracownik decyduje bowiem o tym, czy chce nawiązać z danym przedsiębiorstwem współpracę, czy też woli poszukiwać dalej. Owo zjawisko, mimo że istnieje już w Polsce od pewnego czasu, dalej jest pewnego rodzaju nowością i nie wszyscy pracodawcy wiedzą, jak odnaleźć się w tej zaskakującej rzeczywistości. Na szczęście, razem z potrzebą zawsze pojawia się rozwiązanie – a w tym wypadku jest nim Employer Branding. Działania promocyjne skierowane do kandydatów to dziś właściwie “must have” każdej firmy.
Na początku była rekrutacja… ale to już nieaktualne
Dlaczego promocja organizacji “na zewnątrz”, wśród potencjalnych kandydatów, jest tak ważna? W największym skrócie można powiedzieć, że na dzisiejszym rynku pracy, szyk priorytetów się nieco przestawił. Kiedyś, na początku była bowiem rekrutacja, a dopiero potem motywowanie pracownika, by został na dłużej (choć często nie miał on zbyt dużego wyboru). Dziś jest zupełnie odwrotnie: by pracownik w ogóle chciał przyjść, najpierw trzeba go do tego zmotywować; rekrutacja jest dopiero kolejnym etapem. Jak jednak zachęcić do pracy kogoś, kogo nawet jeszcze nie znamy? Odpowiedzią są rozwiązania zaczerpnięte prosto z marketingu.
Siła pozytywnego wizerunku
Employer Branding to HR, PR i marketing w jednym. Reklamującą się firmą jest tu pracodawca, a odbiorcą – potencjalny kandydat. Jak do niego dotrzeć? Dokładnie tymi samymi drogami, jakimi docieramy do konsumentów chcących kupić nasz towar: wykorzystując moc Internetu. Aktywne profile firmowe w mediach społecznościowych, dobrze zaprojektowana zakładka “kariera” na firmowej stronie czy zadbanie o to, żeby inni dzielili się ze światem pozytywnymi opiniami o nas, to właściwie podstawa. Oczywiście, wszystkie te działania wymagają wysiłku i czasu – ale mogą zaowocować tym, że kandydaci sami zaczną do nas przychodzić. A to już przecież wymierna wartość. Niech rok 2018 będzie więc czasem, kiedy to pracodawcy wyjdą z inicjatywą w kierunku kandydatów. Takie działanie na pewno się opłaci!