Co liczy się dla dzisiejszego pracownika?
W dobie rynku pracownika pozyskanie kadr dla naszej firmy staje się nie lada wyzwaniem. Spory odsetek poszukujących pracy (aż 77%) deklaruje, że liczy się dla nich przejrzystość i uczciwość przyszłych pracodawców. Dlatego tak ważne jest zadbanie o ten aspekt już w początkowym etapie rekrutacji pracowników, czyli przy opracowywaniu ogłoszenia o pracę.
Jawność wynagrodzenia to podstawa
Aby stworzyć idealną ofertę, należy być konkretnym i podać maksimum informacji użytecznych dla kandydata. Warto zaznaczyć jakie czynniki będą miały wpływ na wynagrodzenie, a najlepiej podać widełki płacowe dla danego stanowiska.
Podejście do kandydata pełne szacunku
Według najnowszych badań co trzeci kandydat doceni też rekrutację opartą na kompetencjach, a co czwarty szacunek podczas całego procesu. Co ciekawe, aż 55% badanych deklaruje, że angażuje się w pracę na 150% – należy pamiętać, że tacy pracownicy to talenty, które należy za wszelką cenę pozyskać i utrzymać w organizacji.
Rozwój i atmosfera
Paradoksalnie nie tylko pieniądze się liczą, choć to nadal największy czynnik motywujący nas do pracy. Dzisiejsze pokolenie osób wchodzących na rynek pracy w pierwszej kolejności stawia na rozwój i dobre relacje. Warto więc zadbać o wizerunek firmy i przedstawiać ją jako taką, w która stawia na indywidualny rozwój i budowanie dobrych relacji w zespole. Wbrew pozorom nie jest to trudne.
Ważny wizerunek
Employer branding to szereg działań mających na celu spójne i konsekwentne budowanie marki firmy, jako atrakcyjnego pracodawcy. Z jednej strony trzeba zacząć od jego budowania wewnątrz organizacji. Z drugiej skuteczne działania na zewnątrz mogą prowadzić nasi najlepsi ambasadorzy, czyli zadowoleni pracownicy. Pozytywne opinie o pracodawcy, jakie łatwo znajdziemy w internecie są często postrzegane jako HR-owe laurki – i tym samym są mało wiarygodne. Z kolei te negatywne są też ignorowane i postrzegane jako żale po nieszczęśliwym rozstaniu – twierdzi tak aż 39% respondentów.