Jak zmotywować managera?
Wyniki badania „Motywacje menedżerów 2016” wskazują, że najczęściej wymienianym przez managerów czynnikiem wpływającym na zadowolenie z pracy jest wypłata. Co jeszcze motywuje kadrę zarządzającą?
Motywacja pracowników to niesamowicie ważna kwestia w zarządzaniu personelem. Od tego, jak zatrudnione osoby postrzegają pracę w firmie zależy jej kondycja. Zmotywowani pracownicy będą chętnie wykonywać swoje obowiązki, dłużej pozostaną w szeregach firmy i będą budować dobrą opinię o niej. Jeśli pojawią się problemy z motywacją, to spadnie również ich inicjatywa i wydajność. W przypadku kadry zarządzającej może to mieć wpływ nie tylko na jednostki, ale na całe działy i zespoły.
Liczy się kasa
Wciąż tym, co najbardziej motywuje, są pieniądze. W badaniu zrealizowanym przez Legg Mason aż 76 proc. managerów stwierdziło, że wynagrodzenie zasadnicze jest najskuteczniejszą motywacją. Oprócz wysokości zarobków spełniających oczekiwania liderów liczą się także dodatki płacowe: premie, bonusy, prowizje i nagrody finansowe, a także inne świadczenia.
Motywacja poza płacą
Warto jednak wiedzieć, że samym wynagrodzeniem nie wiele zdziałamy. Równie istotne są także dodatki pozapłacowe. 78 proc. respondentów wskazało na opiekę medyczną jako ważny motywator. Na satysfakcję z pracy ma wpływ także samochód służbowy, który jest istotny dla 74 proc. managerów. Na rozwój zawodowy postawiło 66 proc., a zwrot kosztów szkolenia był ważny dla co drugiego pracownika wyższego szczebla.
W badaniu zapytano również o pracownicze programy emerytalne. 70 proc. respondentów uznało, że są one atrakcyjną formą oszczędzania pieniędzy, ale tylko 28 proc. respondentów było bardziej zainteresowanych tym rozwiązaniem. Około 20 proc. firm stosuje pracownicze programy emerytalne, więc managerowie nie mają okazji do takiej formy oszczędzania na starość.